måndag 24 november 2008

Saker som jag är bra på...

Jag har endel saker som jag är mycket bra på. Till dem hör att dansa och sjunga. Dans är mitt absoluta favoritintresse. Idag är det måndag och då dansas det Sevillanas, det är en spansk flamencoliknande folkdans (om min flamencolärarinna hade läst denna förklaring tror jag inte att hon blivit speciellt nöjd, men å andra sidan är det svårt att göra henne nöjd).
Jag har dansat i princip hela mitt medvetna liv. Danslektioner någon?

Sen finns det saker som jag har stor erfarenhet av, och det är förhållande (med män, för sådan är jag!!). Särskilt sådana förhållanden som tar slut av en och annan anledning. Man kan tycka att det är en väldigt tråkiga erfarenheter, och JA det är det. Hoppas varje gång på att jag ska lära mig något bra till nästa gång...

Killar är som lägenheter.. om den inte har badkar så har den balkong. Om den inte har balkong så har den öppen spis. Om jag vill ha en stor lgh så finns bara 1rok på 18 kvm med varken toa eller kök.

Jag har stått väldigt länge på min balkong och väntat på att han med stort H ska komma ridande på sin vita springare.. ja ja alla vet hur en kvinna vill ha det (I alla fall när man är kvinna). Igår gav jag upp.
Har väntat på att A ska komma ridande, tänkte att det kunde varit en fin gest från hans sida. Insåg helt plötsligt fakta;
1) Han har ingen häst (bara en oerhört snygg bil, som var anledningen till vår första date enl mig.. mohahaha)
2) Han kan inte ens rida (kan tolkas på fler sätt, men här syftar jag på att sitta i sadeln på en häst)
3) Det var så kallt på balkongen (säkert -3,5 grader C), att hela jag frös till is, och vem tänder på en isdrottning. Lite stelt!!
4) Om jag inte specifikt har talat om för honom, att det är just detta jag vill att han ska göra, så kan jag glömma det. För män har ibland svårt att snappa upp det outalade. (en teknik som vi kvinnor använder flitigt om och om igen utan att fatta vinken)

Så nu har jag beslutat mig för att sluta vänta.. i alla fall på vita hästar.. =)

Inga kommentarer: