söndag 23 november 2008

Oj oj vad det snöar

Nu tänkte jag till att börja med, prata om vädret. För det gör vi ofta och mycket i Sverige (det är nämligen lagom neutralt). Ingen kan bli förolämpad eller känna sig illa behandlad. Bra!!


Jag älskar när det är kallt och snö. (OBS! Jag älskar inte vintern mer än sommar, men försöker vara positiv). Dels för att den vita snön lyser upp tillvaron, och sen för att jag får ta på mig min tjocka vinterjacka. mmm!! Jag gick runt i city och bara mös i min fluffiga tillvaro, och frös inte ett dugg. Dricka choklad på ett mysigt fik med tända ljus är också ett måste.

Innan jag flyttade hit till Sthlm för ca 3 år sen (o det är en annan historia varför jag kom hit), bodde jag på Sveriges baksida (eller jag kanske blandar ihop allt, det kanske är Stockholm som är baksidan ja ja) enligt stockholmarna, Götet...
Det är inte så att jag inte tyckte om Gbg (bodde där i 12 år), men det regnade snett regn där. Ett regn som inte går att stoppa hur man än gör. Det regnar liksom in under paraplyt Hua!! Vintrar med snö och minusgrader existerade inte där. Därför var min fluffjacka en aning overkill. Det sneda regnet saknas i Stockholm, och tur är det.

Innan jag gick runt i city så hade jag varit en sväng i guds hus (kyrkan). Brukar gå dit så ofta det går för att fundera lite på livet. Ibland kan jag tänka på helt sjuka saker (vågar inte ens tala om vad), när jag sitter där i bänken. Hmm!! Undrar om gud kan läsa tankar. Ja det är klart han kan. Han måste ha fullt upp med att lyssna på allas tankar.(hoppas han lyssnade på någon annans just då). Ha ha!! Jag la fram mitt största problem (pengarna är slut och lönen kommer inte förrän på tisdag), men jag tror inte han bryr sig om sådant. Synd! Tycker att han borde vilja hjälpa mig när jag är i nöd.. Konstigt!!

Nu ska det snart ätas nybakat bröd..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe! Passa dig kvinna!! FRAMSIDAN är det, Göteborg=Framsidan! :-D Inget kan väl söå mig heller? Och vart bor jag? Ja just det... ;-)
Hehe! Kram på dig bästa tjejen!

Anonym sa...

Jag brukar kalla Stockholm för Sveriges baksida och Göteborg för Sveriges framstjärt.
Självklart är det ju Kalmar som är framsidan!

LabHäxan sa...

Kalmar? Hur kunde Kalmar komma in i bilden. Är inte kalmar bara en liten by som man åker igenom på väg till öland..