tisdag 25 november 2008

Tunnelbanefenomen..

Jag pendlar till mitt jobb ca 50 min varje morgon och kväll. Detta är en väldigt behaglig resa för det mesta.. (utom när pendeltåget vägrar komma och det blir total kaos på centralen, och alla springer hit och dit)

Har aldrig tid att ta en gratistidning till tunnelbanefärden in till centralen, utan brukar läsa grannens.
Grannens tidning är alltid mycket bättre, än när jag sedan tar en egen tidning. Tycker att grannens tidning innehåller många mer spännande inslag, än den tidning jag får i min hand (undrar alltid om det är en likadan tidning eller om grannen hade en annan). Det är inte alltid jätte uppskattat att läsa på distans.
För ibland märker vederbörande att jag sneglar i deras tidning. Grannen brukar då sätta sig till rätta och vika upp tidningen, så att jag måste snegla ännu mer. Varför kan vi inte bara läsa tillsammans, kan väl vara trevligt?! hmm förstår inte denna småaktighet.

Idag är en bra dag.. det är den 25 nov dvs lönedag. Jag har passat på att skämma bort mig, genom att beställa en ansiktsbehandling till på torsdag.. sköönt!! Kan jag behöva, det är alltid lite synd om mig. (o nu är det extra synd om mig, för mina hormoner hoppar runt i min kropp. Det är aldrig roligt!! Det vet alla kvinnor). En kram löser ganska mycket.. men en ansiktsbehandling slår allt.

Inga kommentarer: