torsdag 12 november 2009

Men..

Idag har jag på min lediga förmiddag shoppat loss på Åhléns city. Det inköptes mest julrelaterade saker.
I lördags var Jo och jag där, för att titta på Jeans till Jo. Vi åkte i rulltrappan när jag fick syn på alla julsaker som låg på inredningsavdelningen. Som den kvinna jag är säger jag till Jo
- men mossan..
Han tittar mycket oförstående på mig, vilket jag kan förstå.

Mitt tankemönster var enligt följande: Jag såg julsakerna tänkte på advent, tänkte på adventsljusstaken (som jag har tänkt att komponera en lite mer udda variant i år). Såg mossan.. tänkte att det måste jag nog ha lite runt mina ljus i min hemgjorda adventsljusstake. Tänkte jag måste köpa den nu.. Ur min mun kom endast - men mossan.
Inte konstigt att han blev lite förvånad och fundersam.

Inga kommentarer: