måndag 5 oktober 2009

Helgen i korthet..

Japp det är mössväder i Stockholm.. Burr!!
Pandan har fått låna Jo:s ullmössa som Jo så fint tvättat lite för varmt, så den passar perfekt.
Helgen har förövrigt flutit på bra.
Fredagen hade vi champange höstpicnic på balkongen, med stormlyktan och fårfällarna. Det finns alltid något att fira, som förtjänar lite champagne.
Lördagen har sina vanliga rutiner. Först frukost och Melodikrysset, sen springa iväg till Yogan och komma dit med andan i halsen. Sen träffade jag min mamma och hennes väninna, som gjorde ett litet besök i huvudstaden (när lantisarna är i gamla stan står tiden stilla). På kvällen var det dax för Jempas födelsedagsfest. En lagom stor tillställning på åsen.
Söndagen är dagen med stort D. Jo hade (medans jag roade mig här och där) städat och fejjat och bakat en himmelskt god chokladtårta (den innehöll tom hemmagjord mandelmassefyllning med apelsinsprit). Duktiga Jo!! Ja jag kanske ska tala om varför all denna uppståndelse Jo fyller år (idag eg, men vi valde att ha kalas med släkt och vän igår). Massa spännande presenter inkasserades.

Inga kommentarer: