måndag 12 oktober 2009

Helgen i korthet..

Egentligen bygger helgen på exakt samma upplägg som förra helgen.. men men
Fredag:
Fredagsmys med vin (naturligtvis) och Quorn "köttfärs" sås. Köttsubstitutet höll måttet och smakar faktiskt riktigt gott. Funderar bara lite på en sak när det gäller vegetarianer och deras köttrelation. Quorn är framtaget för att likna kött så mycket som möjligt, men ändå vill man inte äta kött.. Ja ja jag kanske inte ska fundera så mycket. Gott va det!! det är huvudsaken.
Lördag:
Börjar som vanligt med frukost och melodikryss (om ni undrar vart lösningen har tagit vägen så kommer den snart).
Sen var det yoga. Hade förberett mig mentalt för "köttbullen". När jag kom dit visade det sig att det var en vikarie, och det kändes som om jag var en sparris mest hela passet (en kokt avslappnad sparris). Det jobbigaste var att hålla upp båda armarna i luften i minst tio minuter (låter inte så jobbigt, men det var det pröva gärna hemma vila efter fem min).
Nu är vi framme vid dagens prövning.. Jag mötte upp Jo för att leta efter en Jacka till mig (han skulle vara smakråd). Stockholm en lördag är bara För jobbigt (jag är ju en lantis i kropp och hjärta trots allt).
Alla trängs, springer och knuffas.. Suck!! Jo hittade en jacka (till sig själv) och jag hittade en jacka till mig, båda i favoritmärket (för oss båda) alla kategorier Esprit.
Söndag:
Kyrkan som vanligt. Hade kändisvibbar, eftersom Herr Berghagen satt bakom mig. Möta Jo (igen). Åka tåget till Lidingö, och gå en lååångpromenad med picnic tillsammans med Jo:s mamma. Härligt Höstväder, och fiiina höstfärger.
Hem och laga Höstmat.. Kantarellsoppa

Inga kommentarer: