torsdag 8 oktober 2009

Med vissa svårigheter..

Mina yogalektioner är en stor svårighet i mitt liv. Jag har träningsvärk från söndag till onsdag (känner mig som 75 istället för 35), sen har jag svårigheter med vissa övningar eftersom jag är stel som en vandrande pinne och svag. (verkligen synd om mig).
En yogaställning har jag döpt till "köttbullen" (se ovan), egentligen heter den bakasana - tranan. Jag har övat den hemma med Jo. Han håller mig i byxlinningen påhurrandes, och jag försöker hålla balansen och få upp fötterna från golvet. (går sådär kan meddelas)
Han visar hur jag ska göra.. Hur lätt som helst.. titta!! (undrar just varför jag inte tycker så?).

I lördags var det dax för köttbullen. Det går jättefiint.. oh titta jag kan, jag kan, titta på mig.. sekunden efter tippar jag över landar på pannan i en hel köttbullehög, med ett högt KaDuns!! Övriga yogaelever tittar roat åt mitt håll, och jag får ett snällt tips av yogalärarinnan - Om du tittar framåt nästa gång så kommer du att kunna hålla balansen, and breath (hon brukar blanda eng och sv) (tackar för den tänker jag. Jag ska aldrig mer i hela mitt liv göra någon köttbulle.. surar)

1 kommentar:

nillas liv på pinnen sa...

Köttbullen haha. Vilka namn!
Gör en varmkorv istället, då behöver du bara ligga utsträckt på golvet =)