fredag 23 oktober 2009

Inget är som väntans tider..

.. sägs det!! Jag har semester idag. Detta för att jag Jo skall åka till annan ort (man måste ju växla hångellokalisation, det kanske blir ännu bättre om vi inte ser tunnelbanan utanför fönstret).
Jag inledde min lediga dag med ett besök hos min banktant. Idag skulle vi diskutera pension. Jag har världens stökigaste pensionsystem, och detta beror på att jag har arbetat på ganska många ställen.
Hon tittade på min hög med pensionspapper.. bläddrade lite.. bläddrade lite till, och konstaterade att jag hade alla pensionssystem som man kan ha. Hon suckade lite.. lovade att återkomma framåt vårkanten när hon fått ihop allt till ett. Jag är i alla fall glad att jag tagit tag i saken, för det här med pensionen har varit en stor sten fastbunden på ryggen. Äntligen kan jag binda stenen på någon annans rygg... mot en liten summa pengar förstås

Nu ska jag snart bege mig inåt city, och sammanstråla med Jo .. Det ska bli så kul

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Shit, det där med pensionen har jag INGEN koll på. Orkar inte eftersom det är så tråkigt.
Jag märker väl när jag går i pension hur det står till...

Miss Upsey Daisy sa...

Pension.. hm. Igen. Hm.

LabHäxan sa...

Jag har hört att det kan vara viktigt att veta, men skulle vilja ha din inställning Nilla.