tisdag 13 oktober 2009

Sovprojekt..

Jag vet inte om jag har berättat detta (om jag har gjort det så blir det en favorit i repris)..
Jag och Jo träffades alltså på Grönans (ja det kallas så här i Stockholm = Gröna Lund) drop-in Tangolektioner.
När vi hade pratat en tag frågar han mig var jag bor. Min vana trogen svarar jag Söder om söder (för stockholmarna vet inte ett skit om sin egen stad, i alla fall inget om förorterna). Han säger att han också bor där och vill veta mer exakt. Ja ja tänker jag.. och talar om att jag bor i Kärran. Helt plötsligt blir han jätteglad och säger; Det gör jag också.
Det visar sig att han alltså bor i grannhuset (kändes helt plötsligt onödigt att ha åkt ända till grönan för att träffas.. men men)

Nu till poängen.. Just nu håller vi på och provar ut den skönaste sängen av två möjliga (logiskt). Det är bara att släntra över framåt kvällskvisten till min lägenhet, som för tillfället blivit sovlägenhet. Praktiskt!! Detta projekt hade varit helt omöjligt om jag bott i tex Hässelby Strand.

Inga kommentarer: