måndag 5 januari 2009

Aj aj ajjjjjj..

Mmm.. fasthet har ett pris. Jag trodde nog (i min enfald) att jag faktiskt hade lite kondition. Antagligen har jag bara utvecklat oerhört bra salsa och flamencomuskler (för jag får sällan träningsvärk av dansen). De andra musklerna låg nog i dvala på något sätt.

I lördags väcktes dom, av ett ganska hårt träningspass (typiskt mig att gå ut hårt). Började med att springa på löpbandet. Jag tycker om att springa där, eftersom man kan stirra på alla siffrorna som finns på panelen. Jag kan se hur många kilometer, kalorier, hastighet och tiden jag sprungit. Jag älskar statistik. Fast när jag insåg att jag bara bränt ett glas mellanmjölk, efter 20 min på bandet så kändes det hela lite tyngre. Eftersom jag är en liten sparris, så var det armträning som stod på tur. Hmm jag kan inte minnas att jag var sååå klen sist jag styrketränade. Ja ja.. jag får inte ge upp.

Igår kändes mina armar som två långa spagetti som blivit hårt överkörda. Några konstiga muskler på sidan av låret (som jag inte visste att jag hade) har också dykt upp, och gör att jag får svårt att resa mig, eftersom de blivit för korta.
Gårdagen tillbringades i viloläge. Hade bokat ett aerobicspass igår kväll, men avbokade det och åt chips och tittade på film istället. Bra beslut, jag ska vila mig iform!!

Inga kommentarer: