onsdag 28 januari 2009

Onödigt värre!!..

Det finns en hel del saker som gör mig upprörd (har kanske märkts i ett eller annat inlägg); Att jag måste gå upp på morgonen... Världskrig (naturligtvis).. När jag tvingas lyssna på radiosporten (har väldigt traumatiska upplevelser av detta från barndommen). Att jag var så trött igår, att jag inte orkade gå till salsan (ja då är det kris).. När man döper en katt till Lussebullen..

I morse när jag passerade pressbyrån, så ser jag löpsedeln för expressen (eller var det aftonbladet same shit different name). Där står "Fläckar på dina naglar kan vara dödlig sjukdom" (eller något liknande), det finns många exempel på samma tema. Detta gör mig såååå upprörd, dom är verkligen så onödiga.

Jag förstår att de vill sälja sin tidning, men denna typ av löpsedel vänder sig till fel grupp av läsare. De stackars hypokondrikerna. Inte nog med att de redan har alla sjukdomar som tänkas kan i hela världen, tidningen vill även pracka på dem en till dödlig sjukdom samt ett nummer av deras värdelösa tidning. De kanske redan är rädda för att drabbas av en dödlig sjukdom, och när de tittar på sina naglar och har dessa fläckar.
Då tror de att den dödliga sjukdomen drabbat dem, och de väntar hela livet på att de ska dö vilken sekund som helst. I stället för att njuta av livet och ta döden när den kommer, för det lär den ju göra förr eller senare. Tidningarna kanske har ett visst samarbete med landstinget. De får provision på varje patient, som söker för fläckar på naglarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du hade fläckar på naglarna va?
;-)

LabHäxan sa...

Japp.. det hade jag. Så jag målade naglarna röda, och det man inte ser finns inte. Det som inte finns, kan inte vara dödligt. Lätt som en plätt!!