fredag 2 januari 2009

Slutet gott allting.. börjar bra

Hur är det möjligt att vara sååå trött första dagen på jobbet på det fina nya året 2009. Har tagit en välförtjänt julvila sen 19 december, det är hur många dagar som helst.. men varför??.

Slutet.. Var alltså en välorganiserad parmiddag med fem par. Allt var som det ska vara på nyår. Hummer, Oxfilé m potatisgratäng och pannacotta. Småprat och en musiktävling. Vid tolvslaget ska man frysa benen av sig, för att titta på fyrverkerierna och skåla i bubbeltjosan. Festen mattas av vid två, och alla går hem (som i ett trollslag, och jag som tyckte att festen nyss börjat). När man ska åka tunnelbana vid den här tiden, så är det alltid "någon" som kräks, så även denna gång. Min stackars näsa måste då leva med denna äckliga stank i minst 15 min och sen drömma mardrömmar under natten som är kvar, eftersom kräks är det äckligaste jag vet.. Hua!

Början.. Mmm lätt bakis. Lite hårt var det ju där på småtimmarna på den trevliga parmiddagen. Det kändes som om det bara var jag som drack några glas för mycket av den mörka rommen =). Dom börjar kanske bli vuxna.. observera "dom" börjar bli vuxna, gäller alltså inte mig. Spenderade nästan hela dagen med "Sex and the city", nerbäddad och mysandes. Livet är ganska bra 090101 trots allt.

Har minnsann köpt ett träningskort.. Lider av ett litet dilemma dock. Jag vill att min kropp skall vara fast (åldersnojjan), men A föredrar lite extra fluff på strategiska ställen. Jag får fundera på hur jag ska lösa det här.. kan bli svårt. (dagens I-landsproblem)

Inga kommentarer: