onsdag 24 december 2008

Då var det firat..

Nu har alla julrutiner utförts (dvs ätit mest hela tiden).. Vi har ätit julbord på min mormors servicehem (många gamlingar var det där). God julmat var det också. Överraskad.
Sen var det kaffedrickande med julgotter (a la Sven Jerring 1936) (hörde ett kvalitets inslag från radio -35 med en bastande, masserande, badande och torkande Sven på Sturebadet i Stockholm. Folk på den tiden kanske inte hade så stora krav på innehållet på radion. Det enda lite spännade var att det var en kvinna som torkade honom och att han var naken i bastun.)
Sen var det julklappsutdelning, och var i det stora hela nöjd med den (det visade sig att jag varit mycket snäll). Eventuellt hade vi hunnit svälta lite, för kvällen avrundades med risgrynsgröt.

Idag kan jag utan att ljuga säga att jag har byggt på mitt fluff. Ju mer jag äter desto hungrigare blir jag... mmm en skinksmörgås kanske, eller en kola kanske (med udda form, som man kan ge till farmor som ser i princip ingenting.. he he)(ja ja A har rätt... syndigt, utdelat straff 18 Ave Maria).
Snart är det dags för bibelbältes stora jippo midnattsmässan (party), en stor chans att visa julklappspälsen med tillhörande pälshatt. Jingle Bells!! Hosianna Davidsson (spelare i HV71, the hockylag nr 1) och God Jul....

Inga kommentarer: