söndag 7 december 2008

Bortskämd

När denna söndag går i bakfyllans tecken, blir jag lite sentimental. (brukar bli det) Var på en jätte trevlig fest igår, bara sådär genuint trevlig. Med ganska mycket sherry, inser jag nu. Mitt huvud kom på det redan i natt när jag skulle försöka sova kl 03.00. (det var någon som hade bosatt sig där inne, som antagligen satte upp tavlor).

Ja ja till sak.. Ibland har jag svårt att inse vad jag egentligen har. Just sådana här söndagar är till för det. Det är lätt att gnälla och känna sig olycklig, och vilja ha det som man tror att andra har. Jag kom just på att jag inte vill byta liv med någon!!
Även fast det absolut inte är perfekt, men jag måste ha motgångar för att känna när livet verkligen får medvind. Just nu känns det jätte bra!! (trots bakfyllan)
Ikväll ska jag till exempel träffa min favorit brunett och hennes drömmars man (ja det tog ett tag för henne att hitta honom, men han verkar otroligt bra för henne och jag är glad för deras skull). Hon stod väldigt länge på balkongen och väntade på riddaren af hennes drömmar. Han kom aldrig. Så hon klev ner därifrån och började leva, och då kom han, prinsen mr M(mmm).

Livet blir aldrig riktigt som man tänkt sig. Det är bara att försöka förstå det, kliva ner från balkongen och börja leva innan det är försent!!

Inga kommentarer: