fredag 19 december 2008

Nu är det snart Jul igen..


Jag har ingen julkänsla överhuvudtaget. På marken ligger ett lager av lera, och i luften hänger regnet (jag som har skrutit i tidigare inlägg om den fantastiska vintern här upp i estockholmo). Har försökt sjunga "O helga natt" för mig själv, men inte ens det hjälper.

Hemma har all julutrustning satts på plats. Hade inte tänkt plocka fram några porslinstomtar i år, men när jag av nostalgi tittade i min jullåda efter drygt tre år (som varit på vift i Göteborg och en sväng i Jönköping) så kände jag att de små liven vill se dagsljuset igen. Japp sagt o gjort! Så nu är de uppradade överallt i hela lägenheten. Nu saknas bara julstämningen. Hmm! Jag kanske ska släpa iväg A på Julmarknad på Skansen på Söndag, kanske kan det saknade hittas där (eller så hittas hundra skrikande barn med rödflammiga föräldrar, uppenbart stressade av den annalkande julen). Nja! Jag kanske kan nöja mig med att stoppa korv, grilla skinka, göra rödbetsallad och Jansson, koka senap, lägga in sill, rulla köttbullar och sylta sylta istället, verkar enklare på något sätt Ha ha. =)

En direktrapport från Lab.häxans letande efter riktig jul..

Inga kommentarer: