tisdag 23 december 2008

Jkpg den lilla staden med storstadskomplex...


Jaha.. Då har jag tagit mig söderut ca 30 mil, till min födelsestad. I Jönköping tror man att att det är en storstad de bor i. Uttryck som.. näää det går inte gå i city för det är såå mycket folk. Jag var tvungen att kolla läget. Åkte till A6 (ett köpcentrum), för där skulle det vara jääääätte mycket folk. Jag har en viss vana av just mycket folk (jag säger bara Stockholm). Letade överallt i alla hörn efter "mycket folk", men tyckte att stämningen var ganska lugn och gemytlig.
Här i Jkpg, eller närmare bestämt 8 mil söder om jkpg (Värnamo) skall det alltså firas jul imorgon. Det finns ingen julstämning här heller (då räknas gör minusgrader och 1 dm snö). Har precis avslutat ett kolakokningsuppdrag (är ju van nu). Något var annorlunda den här gången, mot förra. Det saknades någon som irriteras, kittlas och flåsas i örat (det är lite lätt småmysigt trots allt). Under tiden som kokningen pågick åt jag skumtomtar.. I Loove Skumtomtar. Undrar just om jag kan smaksätta nästa sats med kola med skumtomtar.

Är dessutom jätte nyfiken på vad det är i mina julklappar. På vissa punkter växer jag aldrig upp.

1 kommentar:

Jamie sa...

Folk med småstadskomplex som hela tiden ska klaga på sin egna stad om att den är liten för att man besökt eller flyttat till Stockholm är ännu mer patetiska. Född i London och uppvuxen i Stockholm, och bor nuförtiden i London och har en sak och säga: Stockholm och Jönköping, ingen skillnad, båda är relativt små och klassas i samma fack.