torsdag 11 december 2008

Fundering

Det fokuseras väldigt mycket på elände och kvinnor. Hela hösten har varit en enda stor bröstcancerorgie. Visst är bröstcancer en jätte hemsk sjukdom, som många dör i men varför detta totala fokus. I varenda "kvinno"tidning står det någon artikel eller reportage om någon som drabbats. Varenda människa har ett rosa band som någon slags accessoar. När jag köper en tex Amelia, så vill jag njuta av stund med glada repotage inte frossa i sjukdomshistorier. Kalla det stoppa huvudet i sanden..

Det finns andra cancersjukdomar som också är hemska som drabbar bara män, men dessa får inte alls så stort fokus. Blodsjukdomar som leukemi nämns nästan aldrig, eller människor som väntar på att få ett organ som passar dem och får leva i ovisshet under lång tid. Det känns som om jag blir påmind oftare om sjukdom elände, än om att livet är här och nu. Lev och va Glad! (eller så är det just så att om jag vet att jag kan dö i en massa sjukdomar, så uppskattar jag livet mer.. långsökt)

Inga kommentarer: