fredag 16 januari 2009

Grannar

Jag är nog egentligen en mardrömsgranne. Inte för att jag har några udda aktiviteter i min lägenhet kl 23 en tisdag. utan för att jag är jätte bra på att gnälla på andra. (men när man är perfekt så är man)
Min filosofi är att om jag respekterar mina grannar, och försöker tänka efter innan jag sätter på stereon kl 00 en vardagkväll/ natt.. så kommer alla leva i en fin symbios tillsammans.
Jag har köpt en ny fin bostadsrätt här i Stockholm, och lägenheten är utrustad med tvättmaskin och torktumlare. Jag har under upprepade gånger försökt somna till en tvättmaskins centrifugerande, som tillhör någon av mina grannar på övervåningen. Ju mer jag retar mig, desto jobbigare blir det. Jag skulle aldrig sätta på en tvättmaskin kl 22 en vardag. Då blir den inte klar förrän 23. Häromdagen satte jag upp en fin lapp i trapphuset, där jag fint formulerade mina önskemål (inget jävla tvättande efter 22 typ). Efteråt kände jag mig som den gamla nuckan, som inte har något eget liv. Vad mina grannar inte vet, är att jag två till tre nätter i veckan inte ens är hemma. Gnällkärring!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe! ;-) Hmm... Du vet att det finns en bok och sida på nätet som heter "Arga lappen"? Tänk om de tar kort på din lapp och publicerar... Ojoj, du kan kanske bli känd på det här, kompisen ;-)Hihi!
Många kramar från C!

LabHäxan sa...

Mmm undrar just om det är det jag vill bli känd för "arga lappar". Hade mer tänkt mig en karriär som den bästa labhäxan i Sverige, eller i alla fall snyggaste häxan.