tisdag 27 januari 2009

Renovering..

Jag skulle behöva en helrenovering av mig själv. Jag är så trött på se vraket som flyttat in i min spegel. Har ingen aning om hur hon kom dit, eller när hon flyttade in. Det verkar som om hon bor både hemma hos mig och hos A. Hmm!!

Är inne i den typiska Januari - Februari ångesten. Jag vill ju att det ska bli vår, o så snöar det skit. Lite semester skulle inte vara fel. Förra året åkte jag till Kuba i slutet på Februari, och var där i solen och värmen (15 grader i Havanna burr) i två veckor. I år får jag vara glad om jag och A åker till drottningholm och fikar. (som för övrigt varit ett önskan som jag har haft sen A ställde av bilen för vintern. Vi var där i höstas och fiket såg så mysigt ut med öppen spis, och så tar de bara kontanter. Varför tar de bara kontanter? Hur tänkte de då? Vem går runt med kontanter, uppenbarligen inte vi så nu har jag surat sen dess.. ytterligare ett I-landsproblem).

Mmm!! Tänk o bli lite brun (brunutansol kanske), få ligga i solen vid havet på stranden (badkar finns lite utanför city). Köpa en helt ny garderob med kläder (jag använder ju inte ens de kläder jag har), och klippa mig och färga håret (när en kvinna färgar håret rött signalerar det fara och kraftig förändring, har jag hört av en killkompis). Bli pigg och slippa släpa sig ur sängen på mogonen (hur vore det att gå lägga sig i tid? Vitaminer någon?), slippa de blå ringarna under ögonen (concealer kanske). Jag vill ju bara känna mig lite FRÄSCH!! Det vill ju alla kvinnor göra lite nu och då, och jag är inget undantag. =)

Det är bara att vänta och se om häxan i spegeln flyttar, förhoppningsvis tröttnar hon och flyttar av sig självt framåt Mars. =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dawn fargade sitt har rott efter att vi varit tillsammans ett par manader. Eftersom vi numera ar gifta sa vet jag inte om det innebar nagon kraftig forandring. Definitivt inte nagon fara. Farga haret vilken farg du vill (om du nu vill det) sa lange som du tycker att det ar snyggt.

LabHäxan sa...

Tror att min gode vän.. hade otroligt dålig erfarenhet av detta färgande av kvinnligt hår. Jag hann aldrig färga håret rött, förhållandet fick en kraftig förändring ändå. Så du har rätt det hänger inte på hårfärgen.