tisdag 20 januari 2009

Allt kan inte köpas för pengar.. eller?

Pengar ett bra tema så här sista veckan i Januari, då jag är allt annat än rik. På fredag väntas det en efterlängtad tillökning... på bankkontot. Det är bra.. jippie!!

Att vara alltför pengafixerad är osexigt. I mitt tidigare liv har det existerat en och annan kvittoräknare (på ett eller annat sätt, den ena värre än den andra). En sådan person sparar kvitton, för att efter ett tag lägga upp dessa framför ens näsa och säga;
- Titta här vad jag har bjudit en viss person, hoppas den var värd det. (syftar naturligtvis på underbara mig).
Medans jag i min tur har fyllt kvittoräknarens kyl flera gånger om, och lagat så många middagar att det inte går att räkna längre, men detta räknas naturligtvis inte.(så klart!). Jag har många exempel på detta, men jag tror vi stoppar där..!!

I dagens Metro stod en artikel med rubriken "Rika män ger fler Orgasmer". Hmmm!! Spännande?! Den handlar i alla fall om en undersökning bland brittiska kvinnor, som får mer orgasmer av stora.. plånböcker.
Jag tror inte riktigt på detta. I så fall känns det som om kvinnor låter sig köpas (vad hände med kvinnornas efterlängtade jämställdhet i så fall). Tror inte att det har med plånbokens storlek att göra. Om han har hur mycket pengar som helst, men jag inte får del av hans plånbok. Får jag mindre antal orgasmer då? Han kanske är just en kvittoräknare.. och då uteblir orgasmerna helt (trust me).
Vill fortfarande hänvisa till det där gamla vanliga kvinnliga dravlet, om romantik och sensualitet. Tror att det håller mer i längden, än pengar.

Jag vill byta "Rika män..." i rubriken till "Härliga kyssar..." istället. För det tror jag mer på..

Inga kommentarer: