måndag 12 januari 2009

Vardagslyx..

Tack all media i svenska tidningar för alla dessa fantastiska spartips så här i lågkonjunkturen, eller?? Jag ska vara riktigt ärlig..
Hur många svenskar bygger sitt eget hemmagym? Vem vill fylla en icakasse med skor och kläder för att använda som vikt när man gör höga hopp?. Vem vill fylla 1,5 l flaskor och sätta fast på sopkvasten för att simulera bänkpress?. Nje knappast!! Jag tycker att halva nöjet med att gå på gym, är den sociala kontakten man får. Att få motivation av andra människor runt om kring mig. Jag tycker att det är viktigt att unna sig saker som man mår bra av. Det måste verkligen vara värsta kriskrisen om jag ska avstå från min morgon kaffe latte. Det kallar jag vardagslyx.

På tal om vardagslyx... Igår upplevdes A:s julklapp. Jag följde trenden i år, och gav honom en upplevelse med tillhörande bästa sällskap (moi). Vi åkte till centralbadet för en nystart på nya året. Började med träning på deras gym. Pga svåra förkylningssymtom, så kunde jag endast titta på när A tränade (perfekt). Mmmm armmuskler!! (är sjukt förtjust i armar).
Sen badade vi i liten pool, innan själva höjdpunkten Kurbadet.
Kurbad består av två bubbelträbadkar som står bredvid varandra (tur att vi fick varsitt badkar, eftersom man badar precis så som gud har skapat oss (alltså nakna, för dem som inte förstod det) ). Man väljer varsin olja. I detta fall valde A manliga enbär, och jag kvinnliga mandelblom.

När vi kom till ro i varsitt badkar, kom vi på att jag fått hans enbär och han min mandelblom.
Ödet! Han blev mjuk som en gödisrumpa, och jag drev ut några manliga toxiner. Efter badet åt vi jätte goda feta burgare på HRC (utifall att vi ev förlorat någon kalori under träningen), till efterrätt en perfekt bailys coffee. Det hela blev en jätte lyckad em och kväll, och jag hade det bästa sällskap man bara kan tänka sig.

Inga kommentarer: