onsdag 14 januari 2009

Vårkänslor =)


Mmm jag vet.. helt galet!! Jag har haft vårkänslor två dagar på raken. Det kanske är ljuset som börjar uppenbara sig, och temperaturen som gått upp över noll grader.

Eller så är det något annat, som jag inte ens kan tänka ut vad det kan vara?! Hmm.. Något undermedvetet euforiskt. Det är ganska konstigt att jag känner glädjekänslor överhuvudtaget. Med tanke på att enligt min cykel skall jag gråta idag, och tycka att livet är pest. (och äta en massa choklad och tycka synd om mig själv). Jag kanske helt enkelt har lurat mig själv. Vi får se innan dagen är slut.

Kom helt plötsligt att tänka på ett litet ordspråk som jag växte upp med. Min underbara mamma sa vid upprepade tillfällen "Den fågel som sjunger på morgonen, tar höken innan kvällen", positivt värre. Det är så min uppväxt har varit. Det kanske säger en del om hur jag var som barn. (sådär jobbigt morgonpigg, det har gått över nu kan jag avslöja)

Inga kommentarer: