torsdag 11 juni 2009

Bekvämt..

När man köper prylar på Ikea i vanliga fall, så väntar ett evigt skruvande och monterande. Den här gången köpte jag sakerna, och har nu lämnat över dem till en händig man. Han skruvar och snickrar så flitigt.
Med en kaffe i ena näven och en glass i andra, har jag suttit och tittat på honom när han monterar. Finns det något bättre än att se andra arbeta.. och med mina grejjer. Med jämna mellanrum frågar jag artigt om det går bra. Han nickar beslutsamt, och väntar antagligen på att jag ska sluta sitta där och stirra.

Jag har kämpat hårt för det här.. och njuter av varenda ögonblick.

5 kommentarer:

Xanthopteryx sa...

Det där med att du jobbar i Vilorummet är ju läskigt träffande! :-o

LabHäxan sa...

Jo fast den senaste månaden har jag gjort allt annat än vilat.

Xanthopteryx sa...

Jasså? Shoppat på IKEA, suttit med fika och tittat på när andra arbetat, skaffat husdjur, läst böcker, ... ;-)

LabHäxan sa...

Vet du vad Häxan gör med Näsvisa och obstinata små pojkar.. Nä det tror jag inte du vill veta heller. I värsta fall dras ditt pris in mohaoahahah

Xanthopteryx sa...

Neej, förlååååt!!!
Fast jag är jäkligt nyfiken så - vad gör du med näsvisa obstinata små pojkar? :-p