fredag 26 juni 2009

Vart är världen på väg..

Jag träffade M igår. Vi hade otroligt många skiftande samtalsämnen vill jag lova. Det började med detta som jag blev lite upprörd över.. citat från artikel
"På onsdagen slog politikerna i fritidsnämnden i Malmö fast att det är fritt fram att skippa bikiniöverdelen i simhallen."
Ja men varför det??.. Jag trodde kvinnor hade utövat sin frihetskamp på 60-talet. Jag kanske är gammalmodig?

Jag skäms absolut inte över min kropp, men jag har inget (och då menar jag inget) behov av att visa den i tid och otid. Det finns andra platser på vår jord, där man kan träffa likasinnade och visa sin kropp.
Jag vill faktiskt inte se andra kvinnors bröst när jag är och simmar i badhuset (och jag tror inte män vill det heller, för man kan ju inte selektera vilka kvinnor som ska visa brösten), det räcker väl på stranden.
Jag kan förstå varför man på stranden vill kränga av sig överdelen.. enligt mig för att solbrännan ska bli snyggare (inte ens där avlägsnar jag överdelen).

Skiner solen i badhuset.. Nej verkligen inte!! I så fall måste ju möjligheten att vara topless på jobbet också finnas (undrar just om kunderna skulle uppfatta detta på ett positivt sätt.. mm kanske. Vi får fråga föreningen "Bara bröst")

Inga kommentarer: