torsdag 18 juni 2009

Byggare Bob..

Idag hade jag tänkt jobba halvdag.. men som IT ansvarig på jobbet får man aldrig vila. Jag satt och slösurfade, när plötsligt.. nähä Internet dött. Ett meddelande kommer fram på skärmen "Häxan det är något fel på DNS-servern". Skit också!!

Ringer M.. skriker i telefonen.. Det är något fel på DNA-servern, va är det? (Tur att han inte var hungrig just då) för han var lugn som en filbunke. DNA-servern vet jag inte vad det är, men DNS-servern (o så förklarade så fint vad det var för något).
Gör så här... dutteli dutt en massa kommandon.. Nej! Du måste starta om DNS-servern. Jaha.. vart finns den??

Jag gick ut i korridoren och mot serverrummet. På vägen dit möter jag Byggare Bob. Byggare Bob står med femton avklippta kablar i handen.
Jag frågar - Vad har du där?
BB - Jag ryckte ut dom från det här rummet som vi håller på att utrymma.
Jag - Du tror inte att dom leder någonstans?
BB - Nej jag tittade jättenoga dom leder ingenstans.
Jag - Så du menar att du hittade femton kablar där inne, som absolut inte användes.
BB - Ja just så var det.. Så jag klippte av dom!!
Jag - Jag tror att du just där i handen håller kabeln till interntelefonen samt kabeln till internetmodemet... och båda är avklippta. Hur fan (ja usch jag vet inte svära, kunde inte låta bli) tänkte du nu?
BB- Ja jag buntar ihop kablarna och hänger dom här.. För nu ska jag gå hem...

Suck!! Det var den halvdagen det...

Inga kommentarer: