tisdag 23 juni 2009

Sanna Kungens ord..

"Mitt lata hjärta sjunger in mig till vilan i en mans famn.
Lögner jag vill höra, lögner jag inte vill höra från en man
Gåtan gud la i mitt kött innan han gick
Kärleken jag inte fick, och den jag fick.
Skönhetens förbannelse i mina ansiktsdrag.
Handen som smeker mig och gör mig förvirrad och svag,
och allt det där som gör att jag måste försvinna, från tvånget att vara kvinna.

Du är inte min väg ut, du är inte mitt svar
Jag är inte din väg ut, Jag är inte ditt svar
Jag är inte din räddning, du är inte min
Du är inte min hemkomst, jag är inte din
Jag kan inte fullborda dig, du är inte min frihet
Jag är inte den du drömmer om, du är inte min frälsning.

Bara vi två under himlarna på jorden
Just nu.. och det här vattnet som samlas i brunnen.
Där dom sjunker och dör, dom här orden
Du vill bli funnen, men du vill va försvunnen"

Någon som vill analysera.. jag har min analys klar! För övrigt heter låten "Regn"

Inga kommentarer: