fredag 5 juni 2009

Varför.. (nummer tre i ordningen)

..Drömmer jag om datorer på nätterna. Jo för att jag är IT-ansvarig, och för att jag eg inte vet ett skit om datorer (brukar msn:a M när det verkligen krisar).
Just nu har jag en datorsvacka. Miss UD hade ett inlägg på sin blogg om högskoleutbildade kvinnor, att högskoleutbildning inte alltid är lika med logisk.
Min akademiska utbildning gjorde att jag inte behöver någon extra utbildning inom data enligt min chef (inför mitt IT-ansvar), eftersom jag redan har en utbildning på en massa högskolepoäng (typ 180p eller något liknande). Det är bara det att min utbildning är inom medicin/ ekonomi och inte IT. Jag har bara ett gediget intresse av att montera ner saker i sina beståndsdelar, samt att trycka på knappar bara för att se vad som händer.

Livet blir inte mer logiskt bara för att man är akademiker..

Inga kommentarer: