lördag 18 juli 2009

Argentinsk Tango plus lite till..

Japp.. då stod man där på grönans dansbana och det serverades argentinsk tango. Först var det lite grundsteg.. började min vana trogen att dansa själv, eftersom det oftast inte brukar finnas några män.
Helt plötsligt från ingenstans dök han upp.. Blond och definitivt ett litet lamm. "ska vi dansa" Hmm jag studerade honom ingående, och undrade vad han såg hos tant (jag). Han stod envist kvar, ja ja klart att vi ska dansa.. och det gjorde vi. Först hela kursen och sen de följande två timmarna. Han var naturligtvis salsamänniska (dock LA style, men tant kan ju dansa LA style också *nickar*).

I argentinsk tango skall tjejen fixera sin blick på tredje skjortknappen uppifrån på killen (samt ha vänsterhanden på biceps = lycka. I salsa får man inte ha handen på biceps, utan den ska vila på baksidan av hans högeraxel.. ja ja formalia). Jag har alltså studerat Mr Jo:s skjortknapp med omgivning i tre timmar. Killar får dock inte fixera blicken på samma ställe på damen, kan bli lite jobbigt i längden och kan framkalla sura miner.

Nu har jag alltså skaffat mig en partner i Argentinsk Tango.. Ojojoj vart ska det här sluta.. Ja på ett sätt.. Vi kommer bli tangoproffs, helt enkelt.

Inga kommentarer: