torsdag 2 juli 2009

Krångel..

Jag bestämde mig för att hålla mig till brunt istället för rosa. Valet blev en favorit, irländsk kaffe. Jag tycker att jag är lite av en expert när det gäller just denna drink, och är därmed rätt kinkig. Han (bartendern) började med att göra den stark (han tyckte antagligen att jag såg ut att behöva lite hetta under kragen), en 6cl IC är ingen höjdare tycker jag. Jag sa därmed åt honom att göra den större, dvs mer kaffe och grädde. Sagt och gjort.. jag fick ett stort dricksglas med drink. =)

Nöjda med våra val, satte vi oss och började skvallra. Jag rörde lite förstrött i min drink. Då ser jag till min stora förtvivlan att grädden flockar sig. Tydligt tecken på att grädden inte är som den ska (vet detta av erfarenhet från mina besök hos mormor).
Går in med drinken och säger att jag inte vill dricka den, eftersom grädden skär sig. Naturligtvis tar han upp grädden och smakar på den.. och naturligtvis säger han
- Det är inget fel på grädden.
Suck!! Nä kanske inte, men när grädden skär sig så är det något fel. Då erbjuder han sig att göra en ny utan grädde. Hmm! Var det KaffeGök jag beställde?
Frågar lite snällt om jag kan få två glas Rosé istället för mina 93 kr. Nej det går inte göra så säger han bestämt. Suck! Snälla ge mig Ett glas rosé då... Han muttrar tar upp flaskan, häller upp mitt glas med rosa dricka.. Äntligen!! (ett glas rosé 93 kr)

Skulle jag debitera tiden som det tog att övertyga honom om att jag skulle få ett glas Rosé istället, då är nog notan uppe i nästan 200. =)

Inga kommentarer: