måndag 6 juli 2009

Miljöombyte..

Har känt mig lite lätt sliten det senaste. Mina relationer har varit allt annat än lyckade. När en människa känner sig nere och vill åstadkomma en viss förändring.. gör dom ett break och ett miljöombyte. Det kan vara.. börja på ett nytt jobb, studera eller åka på en lååång resa.
I mitt fall består det tillfälliga miljöombytet av den traumatiskt långa resan, en hållplats söderut (från min hållplats sett) på gröna linjen. Jag har flyttat in i en kompis radhus, för att passa hennes katt när dom är borta en vecka.

Jag och "Prutten" (ja hon heter så, katten alltså), brukar umgås en vecka på sommaren. Det här är tredje året på rad.
Hon har sitt eget lilla språk. Kommer jag hem sent så sitter hon och väntar innanför dörren. Hon mjauar ut sitt missnöje.. det betyder ungefär
-Vet du vad klockan är? Klockan är halv tre, och jag har suttit här och väntat på att du ska komma och sitta i soffan, titta på tv och gulla med mig. Du!! Klappa mig nu då..

Sen springer hon efter mig konstant, tills jag går och lägger mig. Då ska hon ligga vid fotändan och spinna. Hon spinner så högt att det nästan blir lite svårt att sova. Antagligen som ett slags straff för att jag varit borta.

Inga kommentarer: