torsdag 16 juli 2009

Svårigheter.. i samhället

När jag och Mr L satt och väntade på Tåget imorse in till city, kommer det fram en man..
- Ursäkta får jag fråga en fråga
o Vi (i kör) Jajemen
- När man ska flytta från sin lägenhet hur gör man när man säger upp el, gas och försäkringar?
o (Vi ser ut som två frågetecken)??
- Ja!! jag ska säga upp elen och gasen osv och flytta in till city
o Ja du ringer upp el och gasbolaget (i det här fallet Fortum) samt försäkringsbolag, och säger upp ditt abonnemang
- Jaha men jag har försökt ringa Fortum och man ska trycka en massa 1:or och 2:or samt # och *, och jag fattar verkligen ingenting. (han lägger till att han faktiskt inte är senil, fast han är 72 år)
o Jo men ring upp igen och skit i att trycka en massa.. vänta så kommer det säker någon i luren som kan hjälpa dig. (Vi nickar)

Han vill naturligtvis prata lite till och vidareutvecklar samtalet lite (i en mystisk riktning)..
- Förr i tiden var det bara att gå på dans, gå fram till kvinnan och bjuda upp och sen var det klart. Det var så lätt.. man behövde inte trycka en enda 1:a, 2:a eller #
o (vi ser skeptiska ut, och undrar om det var Fortum han försökt ringa.. eller om det var någon annan typ av tjänst)

Inga kommentarer: