söndag 12 juli 2009

Religiös?.. mm kanske lite

Många upprörda har hört av sig, och tyckte att förra inlägget om presenten var elakt. Jag avslöjar ju inte vad presenten var. Där ser ni.. så nyfiken var jag också.. he he

Sen hade jag faktiskt en baktanke med att inte avslöja innehållet. Dels för att de flesta kanske väntar sig att när en man ger en kvinna en present.. så ska det vara något extra (typ parfym eller något annat spektakel i spets).. men.. Jag uppskattar faktiskt inte sådana presenter, konstigt nog (undantag om jag har funderat på att köpa en parfym länge och sen får den i present, då har givaren tänkt)!?
Jag uppskattar tanken bakom, och förmågan att tänka ut och komma ihåg något som vi har pratat om.. en önskan från min sida. M är bra på detta.

Presenten var en liten guide till läsning av bibeln. Jag har pratat om att läsa bibeln (på Mi:s inrådan), men jag visste inte hur?. Nu har jag fått ett vektyg. Om jag läser en liten bit varje dag i ett år (Vilken bit som ska läsas står i guiden), så har jag läst G:a testamentet en gång och nya testamentet två gånger. Jag tycker om rutiner.
Idag i kyrkan blev jag tillfrågad om jag ville medverka i gudstjänsten. Det är verkligen jättekul (eller hur man nu ska uttrycka det). Jag hänger ju alltid i kyrkan ändå på Söndagarna.

Inga kommentarer: