lördag 7 februari 2009

20% muntert.. och resten tragiskt

Idag har jag bestämt att jag ska dela på inlägget. Bara för att ni skall kunna välja. Den första biten är lite rolig (så roligt det nu kan bli). Den andra delen (efter mellanrummet), är lite mindre rolig... för att inte säga tragisk. Då kör vi..

Jag och mysbyxorna fick tänka om igår. Vi fick oväntat besök (bjöd dock på zoegas med sprit i, tycker om lite styrka). Vi lagade riktig mat, makaroner och köttfärssås (riktig lagad mat = en rätt som innehåller mer än 5 ingredienser enl M). Annars flöt planerna på, med let's dance. Bara lite trängre i soffan. I morse var det melodikrysset.. o jag kan bara säga att jag är oslagbar (som vanligt).
Ikväll har jag varit på bio "Revolutionary road". Om ni inte behöver, så se inte denna. Det är tragiska två timmar utan poäng. Kate och Leonardo hade blivit lite äldre sen "Titanic", men fortfarande lika vackra ihop.


När jag tittade på filmen, så slog en sak mig (hårt och brutalt). Om ni ser den så kommer ni förstå, men jag vill inte avslöja slutet. För några år sen fick jag en väldigt dyr erfarenhet, för närmare bestämt 10 år sen (oj vad tiden går). Då lärde jag mig att; Du skall alltid säga till dem som står dig nära vad de betyder för dig, och vad de tillför ditt liv. För du vet aldrig om du kommer att få se dem igen. Har du inte gjort det, så kommer du att ångra dig bittert när den dagen inträffar. Jag vet detta.. I've been there
Så känner jag nu.. Det finns så mycket kvar som jag vill berätta för A. Som jag ångrar att jag inte sa. Varje dag poppar det upp nya saker som jag vill berätta. Vad jag har sett, vad jag har gjort. En fantastisk tanke som tog form, men ingen att bolla den med. Du brukade aldrig döma mina galna idéer och tankar. Det uppskattade jag. Vi hade så mycket att prata om, men nu är det tyst och försent...
Något som verkligen är tragiskt är, att Sex and the City boxen kostar 899 kr på Åhlens. Denna eftertraktade lilla låda, som jag så djupt och innerligt behöver och önskar.. Jag får önska mig den i Alla hjärtans dags present (av mig själv antar jag, att det får bli)

Inga kommentarer: