måndag 23 februari 2009

Merköp..

Vad är det med kvinnor, skönhetsprodukter och merköp. Pratade precis med en väninna som varit inne på Body Shop. Hon skulle likt många andra kvinnor bara köpa (till en summa av ca 150 kr)... .. När hon kom ut ur affären, hade hon spenderat totalt ca 500 kr. Sen hade hon blivit medlem i deras klubb, och om hon bara spenderade ytterligare 70 kr så skulle hon få en liten gåva värd X antal kr.
Gåvan var en sak som alla kvinnor vill ha.. en necessär fylld med miniatyrflaskor och andra bra-och-ha saker. Jippie! Lyckan är fullständig, Gratis!! När hon tänkte efter var gåvan naturligtvis redan betald, fast man fick den gratis (och det är det viktigaste).

Är det någon som känner igen sig?? Någon manlig individ kanske, som kan förbarma sig och erkänna att de merköper (kanske inte just på body shop, men i någon annan affär). Eller är det här ett typiskt kvinnligt fenomen??

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag skrev ett tjurigt inlägg om BS som jag egentligen älskar men som jag blir så sur över. Jag skulle spendera för 150 kr vilket jag gjorde men hon försökte få mig att spendera för just 500 kr. Det är enormt irriterande att inte kunna köpa EN sak innan de har sålt på en halva affären...

LabHäxan sa...

Det kanske var samma BS, eftersom min vännina också bor i Götet. =)Då äger alltså du förmågan till att stå emot sådant.. det är ju jätte bra. Kan du lära mig? Är lite svag.. ha ha

Miss Upsey Daisy sa...

Hehe. Fråga henne om det var det BS på Fredsgatan.. ;D

LabHäxan sa...

Japp.. Det var BS på Fredsgatan. Ha ha. De har gått värsta försäljningskursen, och nu prövas den på alla. Några faller dit, andra inte..