tisdag 19 maj 2009

Den totala tillfredsställelsen..

Hade en konversation med M idag. Vi kom av någon anledning in på tillfredsställelse. Ja ok, jag kan tala om precis som det var...
Jag är ansvarig för våra datorer på jobbet. Idag installerade jag en drivrutin på en etikettskrivare, så att den fick nytt liv och fungerade igen. Jag berättade detta för M, och konstaterade att jag får ett litet lyckorus och en tillfredsställelse av att fixa detta alldeles själv. Drog genast parallellen med matte (för att beskriva känslan).
Jag (och även M visade det sig) älskar matematik. Den totala tillfredsställelsen när man i ett virrevarr av siffror och bokstäver, lyckas se en mycket logisk lösning. Endast en lösning är rätt, och när man har kommit fram till den når man ett slags lyckorus. (nirvana?)
Någon mer som känner igen detta?! Inte?

jag spenderade ett halvår av mitt liv i total lycka, när jag fick läsa endast matematik på Chalmers i Götet. Jag var så bra på det, och jag njöt till fullo!!
En tillfredsställelse för nördar..

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag önskar att jag vore så..

LabHäxan sa...

Lyckan är iofs väldigt kort... men ändå!! =)