söndag 24 maj 2009

Ytterligare en fin dag..


(har lånat bilden från Cavaliersällskapets hemsida)

Ett önskemål har kommit från Miss UD.. hon vill veta mer om min valp. =)
Jag har två tikar som kommer få valpar i början på Juni. Rasen heter Cavalier King Charles spaniel, och mitt valpköp har jag planera ganska länge nu. De finns i fyra olika färgkombinationer. Jag vill helst ha en brun-vit, eller den svart-vita som är på bilden. Jag vill verkligen känna för valpen jag väljer. Har varit i omgångar och tittat på valpar, men har inte hittat någon som jag vill dela de närmaste 13 åren med. Om jag fäster mig vid någon (vill helst ha en tjej), så får hon flytta hem till mig i mitten på Augusti. Då ska jag vara valpledig. De är så fantastiskt söta, ser ut som små mjukishundar.

Från hundval till andra viktiga val...
Jag och Mi har verkligen njutit av varandras sällskap och det vackra vädret på Djurgården. Om jag hade fått önska något just då, så önskade jag att eftermiddagen aldrig skulle ta slut. Jag kan inte få nog av honom, detta var vår sjätte date. Det blir bara bättre och bättre.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hmmmm... Ska nog använda mig av sansade och väl avägda ord när det inte stannar mellan oss här. Men eftersom det blir dimma av ångan på deras bildskärmar ser dom ju inget ändå *S*
Jag kan med andra ord skriva hur klockan springer medan tiden står stilla och solen lyser fast molnen hänger grå ,)
Tack för en superdag. Kul att läsa lite här också... kram/micke

LabHäxan sa...

Söta Mi.. du är så välkommen in i min värld här på nätet. Du har ju redan blivit en ganska stor del av den i verkligheten också.. Kram

Miss Upsey Daisy sa...

Vilket bra val. Min kollega hade sådan hundar som hängde på kontoret förut. De verkar väldigt vänliga och mjuka til sättet.

LabHäxan sa...

Min familj hade en sådan när jag var yngre. Dom vill verkligen inte något ont, och är alltid jätteglada.