lördag 30 maj 2009

Ett hysteriskt brötande..

Jag började morgonen med att lösa melodikrysset på ringvägen, på ett av mina favoritfik. Köpte lite nödproviant till Mi på apoteket (i form av vaselin och sporttape). Viktiga grejjer. Mötte upp honom vid slussen, och följde med till startplatsen för Sthlm Marathon. En tung doft av linement låg över platsen. Pussade honom lycka till på båda kinderna, tog upp min vita näsduk och vinkade av honom. Jag hoppas verkligen att det går bra för honom där ute. Det är i princip hundra grader varmt i solen. Oj oj ojojojoj!!

Har varit ute i solen hela eftermiddagen, och kommer hem för att ta det lite lugnt innan jag ska ut igen. Hemma var det allt annat än lugnt kan jag tala om. För på gymnasieskolan här bredvid är det brötjippo (som det heter på småländska). En hel scen har dom byggt upp, och där spelas allt annat än Evert Taube och Bellman kan jag säga. Suck!! Gifv mig styrka!!

Nu vart det helt tyst.. kanske var det någon som drog ur sladden?! Hoppas..

1 kommentar:

Christina sa...

Nämen hej minfika-latte-häxa-kompis! ;-D
Du, på midsommar ska vi vara ett gäng i Macieks föräldrars stuga... Är du på? Vi kommer bada, äta gott, sola och mysa runt brasan. Det finns även bastu... hehe! Mys! Pöss på dig min vän!