lördag 2 maj 2009

Nästan som utomlands

Jag, Mr J och bilen har varit och hälsat på hos Kungen hela dagen idag. Jag trodde vi skulle åka till skärgården men där hade jag fel. Bilen åkte istället till Drottningholm. Medhavd picnic i form av kaffe på termos och mackor köpta på något B-fik här utanför Kärran. Helt ok!! Fast hon som sålde mackorna hade grymt fula ögonbryn..
Parken runt Drottningholm är gigantisk (kan jag berätta för alla utbölingar som inte bor i den kungliga hufvudstaden). Vi la ut filten (i labyrinten, varning för barn) och la oss i solen. Lite längre bort plaskade en fontän. Om jag slöt ögonen, kunde man med lite vilje (obs småländska) höra vågorna (i form av fontän) och känna sanden (i form av en jordhög som låg på min sida filten)... nästan som utomlands.

När vi glada traskade hemåt, så hade Mr J antagit en lite mer röd nyans, än den han hade innan(är allergisk mot röda saker, så han fick hålla sig på avstånd. Inga kramar här inte). Jag.. hade blivit fan så läckert, nougatfärgad (nu pratar vi den ljusa nougaten i dubbelnougat).. Det ska nog bli pepparkaka av mig också en dag (hur? det vet jag inte??)

Inga kommentarer: