fredag 1 maj 2009

Två av tre möjliga..

Det som letas efter, och pratas om här i Stockholm är tre saker.. Lägenhet, Jobb och Pojkvän. På mina tre år här i Stockholm har jag lyckats mycket bra med två av de tre. Jobb och en fantastisk karriär med utvecklingsmöjlighet fick jag när jag flyttade hit. Bostad fixade jag en egen för ett halvår sen.. och det tredje.. hmm.
Jag har en teori.. Det är så att om man lyckas riktigt bra med två av dessa, så finns det inte tillräckligt med energi till det tredje. Det är därför jag bara träffar män som vill ha ett halvt förhållande. Jag själv kanske bara orkar med ett halvt förhållande.. nja dålig förklaring inser jag nu.

Igår kom frågan igen när jag och M var ute och dansade.. Är ni ett par? Jag svarade nej naturligtvis.
Jag hade velat svara; Nej vi är inte ett par, men M är en av dem som betyder mest för mig, och du anar inte vad glad jag är att han står här just nu bredvid mig. =) Det är ett privilegium i livet, att få lära känna en människa, och få komma så nära inpå på så kort tid (M och jag har inte känt varandra mer än ett halvår. Vissa människor lär man aldrig känna, hur många år det än passerar). Att få bli insläppt innanför "skalet", som varje människa har. Det är något att vara stolt över. Ett förtroende, som är värt en hel del.

Jag vägrar att kalla mig ensam.. jag är inte ensam, jag är "en som lever mitt liv till 100% men jag vägrar tro att jag ska leva hela mitt liv alldeles själv", en sk sökare.
Konklusionen av detta är att jag faktiskt har lyckats med alla tre trots allt, om man vinklar det hela lite lätt.. VSB

Inga kommentarer: