torsdag 14 maj 2009

PANG!!

Ett pistolskott? ... plötsligt exploderade min centrifug, min fina centrifug (fanns inte mer). Hela rotorn (mitten på centrifugen) pulveriserades. Förödelsen var stor, blod och plastbitar överallt. Vem är skadad (tänkte jag, och började känna över mig själv om jag hade ont någonstans)? Ja just det, jag hade blod i centrifugen.. Någon som vill hjälpa mig och städa?

Så här börjar en helt vanlig dag i laboratoriet.. Eller så är det straffet för att jag var elak igår!!

3 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Blod?

LabHäxan sa...

Japp jag jobbar ju med djur.. och man tar blodprov på djuren precis som man gör på människor.

LabHäxan sa...

Eller sanningen är.. Jag skulle koka ihop en soppa av ödleblod och råttslem (ödleblodet måste centrifugeras). För att ge till min tilltänkta man.. ger hans eviga kärlek till mig!!