söndag 17 maj 2009

Efter Regn kommer Solsken

Jag är verkligen en hopplös romantiker... men den här gången kanske det finns något utöver det vanliga. =D

Vi har haft en fantastiskt trevlig dag idag i alla fall. Först kyrkan och sen fick jag chans att vara en äkta turist i min egen stad. "Under Stockholms broar" är en båttur i en fönsterbåt runt Södermalm (ja i princip i stora drag). I nästan två timmar såg vi Stockholm från vattnet. Vi kom in på allt annat än Bellman (ett tag var vi inne på nudister, hur nu det kom sig minns jag inte).. och lyssnade bara med ett halvt öra på den inspelade rösten, som kunde väljas på 12 språk.
Sen har vi pratat, pratat och pratat. Suttit i solen och bara njutit. Jag tycker om att han delar med sig av sin tid till mig. Det betyder mycket för mig. Kan bara lyssna när han pratar, jag tycker om att höra honom prata. Det han säger är inte bara tomt prat, utan väldigt genomtänkt. Ett fint inre (ja o yttre också för den delen).. helt enkelt. Den som lever får se!!

Inga kommentarer: