söndag 3 maj 2009

Sprattelland..

Japp jag har varit på besök i sprattelland, och haft en sprattellektion. Nu pratar vi LA style och salsa. (se följande inlägg om skillnaden mellan stilar i salsa)
Jag funderar ju starkt på att börja dansa på salsa akademiens "salsa cubana" lektioner. Tror att de skulle vara sådär lagom avancerade, en liten utmaning helt enkelt. Känner att jag ibland längtar efter lite utmaning. En annan utmaning är att man måste provdansa sig in på sista steget. Det.. kallar jag utmaning.

Idag var det dock Lady styling a la LA style. Svettigt värre kan jag säga. Detta pga av min fantastiskt dåliga simultankapacitet. Hur svårt kan det vara att röra armarna i cirklar, samtidigt som jag gör korssteg med fötterna. Ja förbannat svårt tydligen! Det rullades med överkroppen och höfterna.. känner redan nu att det kommer bli träningsvärk av det här!! =)

Inga kommentarer: