söndag 3 maj 2009

Tillfällighet?

Om jag tittar på ett helsidesuppslag med presentationer av tex vårens handväskor. Då plockar jag ut en som jag tycker att Oh!! den är fantastiskt snygg, den vill jag ha.
Jag kan slå vad om att den är den enda som kostar 4375 kr, och är en xxx märkeshandväska från NK. De andra kostar runt 500 kr. Varför är det så?

Idag var jag inne på en möbelaffär på Östermalm. Hittade en jättesnygg hallbyrå. Den hade 18 st lådor i olika storlek, samt att lådorna var i olika pastellfärger. Låter inte så fint när man förklarar så här, men den var fin. I en av lådorna stod priset.. 7 tkr tyckte jag först.. men det var inte så för priset hade fem siffror.. typ 70154. Tog ett snabbt kliv ifrån byrån, för tänk om jag skulle råka få en knopp i handen (bara den är ju värd 2000). Vem köper en pastellbyrå för 70 tkr.

Ev min Täbyman som jag träffade för ett tag sen.. hmm honom måste jag berätta om.. det blir en annan dag.

Inga kommentarer: