lördag 14 mars 2009

En läsares bravader..

Har fått ett läsarbrev.. Denna lite märkliga spännande eskapad skriver en väldigt nära vän om, som jag skall försöka återge. (Det är som vanligt inte killen som är med i filmen, som skrivit brevet)

"Jag och min kompis skulle som vanligt träna på Lördagförmiddagen. Ett spinningpass och corepass stod på menyn. Min kompis har lagt upp värsta träningsprogrammet, och allt detta för att Häxan önskar ett par justa biceps att klämma på (plus lite annat. Hon älskar att klämma). Så.. hennes ord är min lag.
Vi körde hårt denna dag, och eftersom jag skulle träffa en väldigt trevlig brud efter träningspasset, så var jag tvungen att duscha. Detta för att doften och mitt utseende skulle bli så fördelaktigt som möjligt.

Precis när jag skulle gå för att byta om, går strömmen i omklädningsrummet. Jag kränger av mig kläderna, och går in i duschrummet. I duschen får jag en fantastisk syn. I detta (i vanliga fall) testosteronstinna duschrum har små ljus placerats ut. På tvålkoppen, på golvet och uppepå duschkabinskanterna. Den vanliga maskulina stämningen har bytts mot, en lite mer mjuk och mysig känsla. Två världar som krockar totalt. Helt plötsligt såg jag hur muskelbyggar Åke som annars är så kaxig, mjuknar, och frågar killen i duschen bredvid om han inte behöver hjälp med att bli tvättad på ryggen. Mmm!!
Med en viss träningsvärk och ljusens värme i sinnet (för jag är Man nog, och kan erkänna att det var underbart mysigt), så går jag med bestämda steg mot Drottninggatan och en shoppingtur med miss "good looking"."


Jag hade otroligt gärna velat vara med där i duschen (Hmm!!). Inte bara för att titta på alla muskler (vad tror ni om mig). Utan även för att uppleva när manligt möter kvinnligt, i ett duschrum på SATS på söder.

Inga kommentarer: