måndag 9 mars 2009

Fantastiskt..

Jag finner inga ord.. Gårdagen spenderades på dansgolvet. Workshopen började klockan halv elva på förmiddagen. När vi steg in i salen där vi skulle dansa, så drogs mina blickar direkt till mitten på dansgolvet och Tobias (och framförallt hans biceps.. jag säger bara Oh! my God.. har jag dött och kommit till "karlar med de snyggaste armar man kan tänka sig"himlen (bildbevis kommer att presenteras very soon i en blogg nära dig)).

Vi började dansa QuickStep. Tempot var högt, på alla sätt (vilket hörs på namnet). Det var ett tag sen jag höll på med 10-dans, men takterna sitter i. Efter två timmar i mina 5 cm högklackade skor, darrade vaderna som två aspelöv.
Rumban satt som en smäck. Det var som om vi inte gjort annat i våra liv. Vi dödade kackerlackor, och försökte låta bli och börja dansa på ettan. Vi spelade ett fullbordat förförelsespel, mellan man och kvinna (vilket rumban går ut på), och M gjorde ett litet undantag och dansade en liten rafflande tur med Tobias.
I slutet var det Paso Double. Där fick killarna stå och vara snygga och manliga, och tjejerna flänga runt som torra skinn imiterandes matadorens röda cape. Där fick jag även användning för mina timmar med Flamenco.

Kära M!! Du är en klippa. Vad hade jag gjort utan dig.. dina rumbahöfter är som ett gift. Detta var en av de bättre dagarna i mitt liv... Nu väntar ytterligare en workshop i Maj.

Inga kommentarer: