fredag 27 mars 2009

Tågåkande..

Jag blev bara så upprörd på SJ. Med ökat miljötänk så åker jag gärna tåg. Tycker att det är ett bekvämt resesätt... men Varför är det så Dyrt? (jo jag vet smålänningen i mig kryper fram). Det ska ju löna sig att planera, men jag kan slå vad om att om jag beställer en biljett nu till Jönköping till Julen (lååångt fram). Så kostar den ändå över tusen kronor tur och retur. Om jag väljer buss, kan jag komma undan med ca sexhundra, och då behöver jag inte beställa förrän veckan innan. I helgen åker jag till Götet.. beställde en Sms biljett. Smidigt tänkte jag, eftersom jag inte hinner hämta ut några biljetter på centralen.
Jag skulle få ett incheckning sms 24 timmar innan.. men imorse hade jag fortfarande inte fått något. Ringde SJ.. stod i telefonkö i 6 min, fick prata med en tjej som skulle kolla upp varför jag inte fått något sms. Väntade i 12 min.. då blev jag utslängd.. och inslängd i telefonkön IGEN. Kötid på ytterligare 6 min.. innan en sävlig kille svarade.

Jag skrek... - Ge hit mitt incheckningssms.
Han svarade.. -Det är något fel på vårt sms system
Jag försökte låta glad och tacksam.. -Ja jag vet, jag har förstått det
Han fortsatte.. -Du kanske kan hämta din biljett på centralen
Jag kokar.. -NEEEEEEJ det hinner jag inte, jag jobbar I förorten låååångt bort och vill inte hämta min biljett på centralen i Stockholm (fattar du hur mycket folk det är på centralen i stockholm en fredag em, Nej just!! det tänkte väl det)!! Det var ju därför jag valde den fåniga smsbiljetten från början.
Han chockad.. -Oj då!! Jag försöker skicka sms:en igen
Jag något lugnare.. - Ja tack det var snällt!!

Det piper i min mobil.. det rasslar in 5 sms. (jippie beundrarsms.. nej ok bara från SJ)
Han fortsätter lika sävligt.. - Fick du biljetten.
Jag.. - Japp!! äntligen! Tack det var snällt!! Nu kan jag resa med det fantastiska SJ.. (puss o kram)
Han.. - Ha en trevlig och bekväm resa.

Om jag hade varit Dr Feelgood som tar 13/min, hade SJ notan slutat på 455 kr
Ett modernt samhälle är ju Ok.. När det fungerar som det ska!!

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Ibland kan man få spel för både större och mindre. Det har hänt.

LabHäxan sa...

Jag hade rätt.. fick tokpanik på centralen i fredags. Hade definitivt inte kunnat hämta någon biljett, det var hundra miljarder människor överallt. Pust!!