tisdag 24 mars 2009

Matlagning!!

Igår lagades det mat.. Låter lite som om jag aldrig lagar mat annars, men det kan jag tala om för alla som vill veta, att det gör jag faktiskt.
Min mormor brukar chockat titta på mig, när jag stolt talar om att jag bjudit någon på trerätters middag, och säga... -Kan du laga mat? (o svaret som sagt är ja! trots att jag har varit giftasvuxen länge i hennes ögon, och ve o fasa inte är i närheten av giftemål).

Jag tänkte bjuda M på födelsedagsmiddag. Nu kan jag inte skriva att det ska bli moussaka med tillhörande fetaostsallad, för då blir det ingen överraskning (eftersom jag vet att han läser detta). Tänkte att vi skulle ta med maten till Rhodos och äta den där, jag lovar att vi är tillbaka till fredag em eller senast lördag kväll. .
Jag hade äggplantor, köttfärs och ostsås i hela köket igår och över hela mig. Jag gjorde dubbla satser för säkerhets skull, så nu kan jag äta moussaka resten av veckan. Provsmakade maten och intog även vinet som skall drickas, allt för att göra helhetsintrycket komplett... jag tror det här kommer att fungera. Somnade väldigt nöjd!!

Inga kommentarer: