tisdag 17 mars 2009

Konstiga rubriker, o lite till skåpsnyttigt om hjärnan..

En udda rubrik i Metro idag; "Blodig man i handbojor, minns ingenting" Jag konstaterade raskt, tur för honom. Jag skulle helller inte vilja minnas, hur jag hamnade blodig i ett par handbojor. Det var säkert något obehagligt som hände, för människans hjärna har ju en viss förmåga att glömma jobbiga och tråkiga saker.
Tänk bara gamla jobbiga relationer, som verkligen inte (och då menar jag inte) var charmiga på något sätt. Kan filtreras i hjärnan.
Så möter man killen ifråga ett år senare en härlig vårdag. Då har jag vid ett antal tillfällen tänkt; Undrar varför jag dumpade honom, han är ju jätte trevlig o snygg. Jag kanske skulle ta och.. (Neeej stopp stopp nej det ska du inte). Efter att ha lovat ringa igen, och några artighetsfraser i form av.. ja oh ja det ska bli jätte roligt med en fika.
Väl hemma så plockas filtret bort, och då framträder den verkliga relationen (som inte på något sätt tilltalar eller tilltalade mig).
Mannen i handbojorna kanske behöver sätta sig ner, ta en fika och fundera -Hur hamnade jag här!!. Då kommer hjärnfiltret definitivt plockas bort, och verkligheten framträder.

Idag har jag en riktig jobbig huvudvärk.. Jag är övertygad om att det beror på brist på mysiga kramar, ömhet och närhet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg en reklampelare för Eurobonuspoäng inrikes som löd:
"Res till Boden, hamna i London"

...som bagaget?

LabHäxan sa...

Hmm!! Det blev inte riktigt som man tänkt sig, helt enkelt. Eller så blir det bättre än väntat.. (i vissa situtioner). Det är bara överlåta till hjärnan att filtrera..