torsdag 12 mars 2009

Hört i city..

Två damer stod och konverserade utanför Gröne Jägaren på Söder (värsta haket). Så säger den ena till den andra -Det är så kallt. Den andra svarar; -Ja! Det är riktigt rugguggleväder. Jag började genast fundera på uttrycket Rugguggleväder. Vad innebär det?
Jag trodde att en Rugguggla är just en sådan som står utanför Gröne Jägarn (med en cigg i handen), men hon lät väldigt negativ på tonfallet när hon sa det... så hon tyckte inte att det var mysigt att stå där. Alltså är rugguggleväder något negativt..

Det är härligt när jag kan lära mig ett nytt ord (särskilt utanför Gröne Jägaren, det räknar man inte riktigt med). Är det någon som har hört ordet Rugguggleväder, och som har en definition på det..!!??
(För den som undrar; så var jag inte på Gröne Jägarn igår kväll. Jag råkade bara passera på väg hem från träningen)

Inga kommentarer: