onsdag 11 mars 2009

Kungen av alla kategorier..

Jag har inte berättat att jag har sett Kungen minst 25 gånger. Den 21 Mars är det dax igen, kanske för sista gången.

När jag började på universitetet i Göteborg i tidernas begynnelse, för en sådär 15 år sen. Hade Jag en förälskelse i en klasskamrat. Denna Klasskamrat (Vi kallar honom MA) presenterade mig för Kungen. Vi satt i MA:s korridorsrum på Johanneberg, och var djupa, drack rödvin och analyserade livet. Vi kysstes en gång på en fest (vad jag minns så var det en gång, det var som sagt ett tag sen), och kom på att vi passade nog bäst som vänner trots allt. Sedan dess.. är vi väldigt bra vänner, och Kungen förenar oss forever.
Min första konsert med Kungen var -95, sedan dess har det säkert blivit närmare 30 konserter. Hans texter och musik gör mig lyrisk. Lyssna bara på dessa fraser.. detta är romantik
"Det kunde ha varit vi två, vi två. Säg mig min älskade vän, vad är det för lag. Som vi älskar att bryta mot som bortskämda barn. Det är kärlekens lag. Den är så enkel, så enkel men vi gör den så svår vi två"
"Kroppen har sin hunger, ögat sin lust.. men det är ditt väsen jag är mest förtjust i". De är hämtade ur en låt som heter "Ett stenbord i Toscana". Han och MA har följt mig genom livet. MA var ett tag sen jag träffade (han är förövrigt Dr MA nuförtiden), men Kungen strömmar varje dag ur min iPod.

Kungen är och förblir Ulf Lundell...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har trodde en annan att du varit Lundellfan betydligt langre. Jag hade for mig att du snackade om Lundell mest hela tiden redan nar vi forst larde kanna varandra. MA, var det han med tajta laderbrallor? :-)
Var jag med -95 eller var det aret efter?
For ovrigt sa tillhor "Nar jag kysser havet" en av mina favoritlatar alla kategorier men han har manga andra bra ocksa.

LabHäxan sa...

Först skall det bekräftas att.. Ja! MA är mannen med tajta läderbrallor och på den tiden långt hår. Sen kan jag erkänna att jag har fel i mitt eget inlägg. Första konserten var sen höst/vinter 1994. Jag tror att du var med på sommarkonserten -95 (den konserten tror jag att jag såg ett par gånger). Jag var så tacksam att jag slapp tälta med grabbarna den gången. Utan fick sova hemma hos dina föräldrar i en skön säng. =) Vilka minnen..

Anonym sa...

Good times!